cykelolycka, aaaaajjjjjj

Igår hände en sak. jag ville få motion och pappa skulle ut och cykla till IKEA så jag följde med honom. Men som att det var så varmt ute så orkade jag inte cykla hela vägen, jag var för trött. Så vi vände hem igen och då hände det. Det var nedförsbacke och det var några som gick på promenad på stigen/väggen. Så vi var tvungna att cykla på led. Jag hade ganska hög fart och då körde jag på en sten eller så kanske det var ett dike. Jag flög i alla fall av cykeln och gled några meter på gruset. Jag minns inte hur jag landade eller något så, för jag svimmade när jag landade. Efter att jag hade landat så svimmade jag. Det var jätte läskigt. Vaknade sen smått till och vi fick hjälp av de två personerna som var ute och gick på en promenad. Som att det var så varmt ute hade jag cyklat i shorts och en långärmad tröja. Mina kläder var helt förstörda.
Mina knän, armbågnarna, ena höften, händerna, låren var upprivna.
Det gjorde fruktansvärt ont och vi satte oss på en något som ungefär såg ut som en bänk. Där hälde pappa vatten på mina sår och tog lite tyg kring mina ben för att försöka stoppa blödningen. Sen lämnade vi min cykel i skogen och så skusade pappa hem mig.
Nu sitter jag här hemma en dag efter och har ont i hela kroppen. Kan knappt röra mig eller det är svårt. Jag har plåster här och där och jag ser förfärlig ut, jag har sår över allt. Och blåmärken ska vi inte tala om.
Gud vad jag är glad att pappa tvingade mig att ha hjälm. Och när han sa att jag behövde hjälm sa jag "men jag trillar aldrig"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0