plåtningen

kom hem för en timme sen eller mer. Idag fotades jag och blev sminkad och stajlad.
Allt började med att jag gick upp klockan 6 på morgonen och gick och duschade. De hade sagt att vi skulle vara där klockan 8:00 så vi var tvugna att gå hemifrån klockan tjugo i 7. Vi tog sen tog och buss till södermalm där plåtningen skulle vara.
Vi fotades i en källare kan man säga den var inte jätte liten men ändå inte jätte stor. Mamma och jag kom dit klockan 8 exakt men då var alla redan där. De hade delat upp oss 15 som skulle fotas i hälften, så 7 skulle fotas på morgonen och 7 på eftermiddagen. Fast vi var bara 6 st i våran grupp för en hade ring och sagt att hon inte kunde komma så tidigt.
Min första reaktion var att alla i gruppen var blonda. Det var bara en tjej som var brunhårig. Alla hade med sig en förälder och alla satt tysta kring ett bord. Alla var också väldigt smala och långa. Det blev att vi satt och pratade lite och sen drog sminkning och att fixa håret igång. Jag fick börja med att någon fixade mitt hår. Jag fick en jätte snäll tjej som gjorde mitt hår jätte snyggt (vi fick inte bestämma jätte mycket). Hon gav mig lite tips hur jag skulle bete mig framför kameran och så. Sen blev jag sminkad av en annan tjej som var ganska tystlåten men det blev väldigt bra med sminkningen.

Först ut var den brunhåriga tjejen som skulle fotas. Hon hade jätte svårt att le men hon var ändå väldigt bra ändå. Sen var det en annan ljushårig tjej och sen var det jag!!!!!
Det var en rosa bakrund man fotades med och man skulle ta några porträtt bilder och några hel bilder.
Jag tyckte att det gick sådär och jag kände att jag slappnade av. Jag brydde mig inte om de andra som stod och tittade på, utan jag bara fokuserade på vad jag skulle göra.

Jag kommer att få besked nästa vecka om jag kommer med i tidningnen eller inte. Jag är jätte närvös och jag vågar inte hoppas på någonting.

Det blev också så att vi var klara mycket tidigare än väntat, redan klockan halv 11. Så sen drog alla hem.

Så här såg jag ut på plåtningen

Kommentarer
Postat av: Alicia

hoppas de gick bra o va kul på plåtningen. du har väl hört vad som hänt?

2009-10-15 @ 17:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0