Här på öland

Ja idag åker jag hem. Pappa har installerat nätverk här på Öland så nu har vi nätvärk här nere :)
Mamma tog med jobb datorn så tänkte att jag kunde göra ett inlägg.
Vi kom till Öland i torsdags kväll runt halv 11 tiden. Min morbor var då här, han hade varit här nere i en vecka och fixat några av våra fönster. Fast han åkte sen hem nästa dag klockan 12. Den dagen åkte vi på en skördefest i Köpingsvik. Var sådär inget speciellt egentligen. Köpte ett halsband och en sten som ska ge en tur, så vi får se om den ger tur....
Sen köpte jag också en film, som jag såg på kvällen och åt glass och godis till. Sen på lördag hade pappa bjudit in en av våra grannar på fika, som tack för att hon som bodde där skjussade pappa till Löttorp. Hon som bode där hade också några av sina barnbarn, så de kom också på fika. En 16 åring och en 17 åring tjej. Var schyssta men tyvärr så bodde de inte här, en bode i västerås och den andra hade flyttat till karlskrona. Men de brukade vara här på Öland under sommaren.
Efter det åkte vi till Borgholm, huvudstaden på Öland för dem som inte vet, och åt middag. Vi shoppade också lite mamma och jag. Köpte två tunnikort. Men en sak hände, jag köpte en topp och gav mitt kort till honom i kassen och han försökte blåssa mig på 600 kroner. Jag tittade sen på kvittot när vi kom ut och så stod det att han hade dragit av 850 kroner från toppen, som egentligen kostade 250 kroner. Vi gick ju såklart tillbaka och han sa typ förlåt 100 gåner och sa att det var en olykshändelse. Fick i alla fall 600 kroner tillbaka. Men jag tror inte det var en olycka.
Så nu har jag vaknat för ett tag sen och ätit frukost. Harald har gått ut med en liten hund som bor några hus ifrån. Var ganska söt, skalla 1-10 bara 5.
Pappa håller på att göra i ordning gästhuset som han och mamma planerar på att hyra ut.
Idag ska vi ju hem och jag vill inte åka alltför sent. Jag vill komma hem klockan 7 eller 6. Men det verkar omöjligt. Vi ska typ åka härifrån klockan 1 eller 2 eller kanske senare. Så jag kommer att missa oth och top model 12.
Men jag får väl se repris när det nu går.
Nu ska vi iväg till Södvik och titta i en möbelbutik, skulle behöva någon möbel i mitt rum. Har ju bara min säng i rummet.

see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0