Hemma från Espana!!!

Hej hej nu är jag tillbaka igen. Vi kom hem från Spanien på fredags morgon klockan halv 5. Jag var alltså hemma i mitt hus då. Vårt flyg blev jätte försenat. De skulle ha gått klockan 19:25 men istället så lyfte vi cirka klockan 22:00. Så de var inte alls roligt. Sen på Skavsta flygplats var vi ju tvungna att ta en flygbuss från Skavsta till Cityterminalen. Den tog ungefär 1 timme och 20 minuter. På cityterminalen hämtade några föräldrar oss. Jag lyckades typ sova 1 timme på flyget och på hela buss färden. De mest irriterande med våran försening var att vi kom till flygplatsen redan klockan 16:00. Linn (vår lärare) tyckte de vore bra om vi var där tidigt och vi hade inte så mycket annat att göra, så vi åkte till flygplatsen tidigare.
Jag hade aldrig trott att de skulle vara ljust ute klockan halv 4 men de var de. Det kändes som om klockan var typ 6 på kvällen.
När jag kom hem gick jag och la mig på direkten. Jag somnade också jätte snabbt, jag bara la mig ner och sen 1 sekund senare sov jag. Jag vaknade av att min pappa damsög på nedervåningen. Klockan var då kvart i 3. De var kanske lika bra att vakna då. Jag var förvånad över att han inte hade väckt mig. Han brukar alltid väcka mig om jag sover över 1. Men jag kände mig inte utvilad då. Hela den dagen mådde jag ändå dåligt. Jag har drabbats av en ordentlig förkylning. Min hals gör ont och näsan rinner, helt matt och svag huvudvärk. Jag hade fortfarande lok för öronen igår, vilket var konstigt. De släppte under denna natt, tack och lov. Idag mår jag inte så bättre. Jag nyser också mycket. Min pappa tror det beror på att jag har fått i mig något virus/bakterie på planet. Och jag som hade tänkt att börja träna när jag kom hem. Vi ska ju springa vårrusset på tisdag. De måste jag verkligen bli bättre till. Ska stoppa i mig massor av vitaminer, bara vila och bli frisk.
Nu ska jag gå ner och lägga mig och titta på någon serie eller försöka somna. Berättar mer om hur de var i Spanien senare. Lovar då att lägga upp bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0