Inte min dag

Idag har varit en händelserik dag kan man säga..
De började med att vi hade gympa och där körde vi först brännboll och där efter sprang vi bort till badberget där vi skulle trampa vatten. Vi var tvungna att springa ända dit bort och jag skulle ju ha med min väska med. Så jag var tvungen att springa med den vilket inte var så roligt. De var typ hälften av alla i gympa klassen som badade. Vi var bara 4 tjejer och då räknar jag med mig själv och så typ 8 killar. De var kallt men jag hade trott att de skulle vara kallare. De gick faktiskt bra men jag fick lite kallsupar :(
Efter det stod vi i duschen i typ evigheter, de var fett skönt.

Dagen gick ganska bra till en liten sak förstörde typ hela dagen. Efter vi kom tillbaka från gympa slänger jag i min väska och allt i skåpen för att jag inte orkar bära på den. Jag tar också av nyckeln till mitt skåp eftersom att jag inte orkar bära med mig alla mina typ 100 nycklar. Sen när vi står i matkön kommer jag på att jag har glömt mitt matkort i skåpet. Så gabby följer med mig till skåpet och försöker låsa upp låset. Men de funkar inte, DE ÄR FEL NYCKEL!!!! Jag har alltså innan tagit av fel nyckel på min nyckelknippa, så nu ligger den riktiga nyckeln i mitt skåp. Jag har alltså låst in min nyckel i skåpet. Så då kan jag inte få tag på min matkort. Men Gabby lånar mig pengar till maten så att jag i alla fall kan få lunch. När jag står i kön och snackar om de så säger en tjej att dem inte tar emot pengar. Hon säger att jag måste gå till receptionen och växla pengar mot ett kort. Så jag går ut den jätte långa kön och springer till receptionen. Får ett matkort och springer tillbaka. Där blir jag tvungen att ställa mig sist i kön. När jag kommer in ser jag att köttfärssåsen är slut och att de bara finns korvstroganoff som vi åt igår.

Efter lunchen drar vi till receptionen och säger att jag har låst in min nyckel. Men vaktmästaren är typ upptagen med någon annan så jag måste vänta. Jag har däremot inte tid för min lektion börjar. När jag kommer till lektionen har jag ingenting med mig eftersom att alla mina grejer är inlåsta. Så då var jag tvungen att förklara för läraren som inte blev världens gladaste. Efter lektionen slutar vi för dagen så då går jag till receptionen och berättar min situation. Hon skickar vidare mig till en kille som skickar vidare mig. Sedan kommer jag till en kille som enbart säger "killen som bryter upp lås brukar vara i cafeterian, han ser ut si och så, så gå dit" Jag tittar på honom med förtvivlad, jag kommer ju aldrig hitta honom. Men sedan kommer en annan kille som säger att han kan visa mig. Glad följer jag efter som ett fån. Han går typ runt i hela skolan känns det som och jag bara följer efter-kändes väldigt dumt. Så efter ett tag så bestämmer han sig för själv bryta upp skåpet. Och efter det fick jag tillbaka mitt skåp.
Men där ser jag att jag har ju lagt mina so böcker i Lindas skåp eftersom mitt var låst. Och Linda har redan åkt hem! Så nu kan jag typ inte plugga idag som jag hade tänkt och provet är på måndag. Jag måste alltså sitta i helgen-great!

Jag drog och tränade efter det. Var ganska trött och förkyld så tog inte i så hårt, var mer lätt träning. Pappa hämtade mig i alla fall :)
Nu har jag precis gjort spanskan och måste gå ner och laga mat :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0